-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
In de nieuwe Carrefour hypermarkt op de strandlaan in Koksijde geeft Carrefour zijn klanten een unieke winkelervaring. In het kader van de verdere modernisering van 44 Hypermarkten is de Carrefour in Koksijde voorzien van een breed scala aan producten, een indeling volgens het ‘shop in the shop’-principe en een reeks digitale aanpassingen die ten dienste staan van de consument.
In september 2014 rondde Carrefour België de vier jaar durende transformatie van haar 44 hypermarkten af; een investering van zo’n 150 miljoen. Daarna zette Carrefour de verdere modernisering van de hypermarkten door onder het elan de klant een ‘ongeziene winkelervaring’ te bezorgen. Het resultaat kon de consument eind 2015 ontdekken in de hypermarkt Carrefour van Mons Les Grands Prés. Door de lovende kritiek, werd ook de vestiging in Koksijde onder handen genomen.
Het gebouw van de Hypermarkt Carrefour in Koksijde werd met de grond gelijk gemaakt, waarop het nieuwe ecologische pand werd gebouwd. Binnenin zijn verschillende afdelingen mét bediening aangemaakt, waarvoor de hypermarkt 23 nieuwe werknemers in dienst nam. Daarnaast is er een brede waaier aan health food, artikels van lokale producenten en etnische producten te vinden.
Verder hanteert de hypermarkt het ‘shop in the shop’-principe, waardoor de klant het gevoel heeft van de ene in de andere gespecialiseerde zaak te lopen. Alle artikelen staan voortaan per thema gegroepeerd, wat voor de klant logischer is. Zo is er op de visafdeling niet alleen de verse vis te vinden, maar ook de visconserven en de zuurwaren.
Tenslotte zijn er ook een hele rits digitale gadgets om de klant te helpen bij het winkelen. Zo zijn er interactieve schermen om bestellingen te plaatsen, ter plaatse kortingsbonnen af te drukken of om advies en tips te verkrijgen. Er zijn digitale passpiegels en gratis wifi in de hele winkel. Bovendien werd er ook rekening gehouden met het milieu door duurzame koelkasten te plaatsen, led-verlichting te instaleren en regenwater te gebruiken voor sanitaire voorzieningen.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: