De geruchtenmolen draaide al langer op volle toeren, maar nu is het officieel: Jupiler verdwijnt 5 maanden lang. Er is echter geen reden tot paniek. Belgen kunnen nog steeds blijven genieten van hun favoriete bier, alleen onder een andere naam: Belgium.

Vijf maanden lang zal Jupiler als Belgium door het leven gaan. Dat doet AB InBev naar aanleiding van het Wereldkampioenschap Voetbal in Rusland dit jaar. Eigenlijk gaat het gewoon om een nieuwe marketingstunt om de Rode Duivels te ondersteunen.

AB InBev benadrukt dat er aan het recept van het bier niets verandert. Vanaf maart zullen de eerste blikjes en flesjes van Belgium trouwens in de winkel liggen. Pas in juli keert de merknaam Jupiler terug. 

AB InBev is een trouwe partner van de Belgische voetbalfederatie. Al 31 jaar lang is het merk het gezicht van de Rode Duivels en de Belgische voetbal in het algemeen. Voortaan is de biergigant zelfs partner van FIFA. Bij elke grote wedstrijd organiseert het bedrijf een marketingcampagne om de Belgen te ondersteunen, want “de supporters weten waarom”, en ook dit jaar is dat dus niet anders.

“Net als alle supporters geven we onze identiteit op om België te ondersteunen”

“Of we nu een supporter, een ster, een zakenman of een simpele kerel zijn, we dragen allemaal de Belgische driekleur en verliezen zo onze eigen identiteit. Die boodschap willen we overbrengen. Onze slogan is ‘We Are Belgium’ en we gaan het ook bewijzen. Daarom zal Jupiler vijf maanden lang worden omgedoopt tot Belgium”, vertelt de brouwer tijdens een persconferentie.

Blikjes, glazen, flesjes en zelfs het logo op de gevel van de haar brouwerij in Jupille kregen een tricolore look om België tijdens het WK te ondersteunen. De campagne 'We Are Belgium' gaat echter verder dan de ondersteuning van de Rode Duivels. “Ook de Red Flames en de broers Borlée trekken aan de kar”, klinkt het bij AB InBev.