De coronacrisis laat geen enkel bedrijf ongeschonden. Maar wat is er nu precies gebeurd in de retail en FMCG-sector? En hoe kunt u uw bedrijf het best voorbereiden op het post-coronatijdperk? Ontdek het tijdens de gratis webinar van Nielsen en Gondola Academy op 14 april!

Covid-19 heeft heel de retail en FMCG even op zijn kop gezet. De hele sector heeft immers met man en macht gewerkt om de winkels gevuld te houden. Geen sinecure met het hamstergedrag van de voorbije weken. Maar toch is er één ding dat we goed in ons achterhoofd moeten houden: we bevinden ons momenteel op een historisch kantelpunt. Na de coronacrisis zal de markt er immers nooit meer hetzelfde uitzien als voordien.

Om u zo goed mogelijk te helpen voorbereiden op dit "nieuwe normaal" organiseren Nielsen en Gondola Academy een gratis webinar op 14 april waarin ze nagaan wat er nu precies gebeurd is in de detailhandel en FMCG tijdens de coronacrisis. Want enkel door het hele verhaal te kennen kunt u u voorbereiden op wat er komt. Daarnaast geeft Nielsen ook tips & tricks die u kunt aanwenden om uw bedrijf klaar te stomen voor het post-coronatijdperk. Dankzij een goed inzicht in de voedselaankopen en retailpatronen van consumenten in deze tijden van crisis, kunt u immers de strategie van uw bedrijf aanpassen, maar kunt u ook uw prognoses managen en beter begrijpen wat nu precies de volgende stap is.

Wat mag u zoal verwachten?

Johan Vrancken, managing director bij Nielsen Benelux, zal u op 14 april meer uitleg geven over de stijgingen in de belangrijkste categorieën, met een onderscheid tussen private labels en merken, maar zal het ook hebben over de impact van de crisis op de prijs. Bovendien toont hij ook hoe we kunnen leren van onze buurlanden en geeft hij nog enkele belangrijke feiten en data die u zeker nodig hebt om u zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst.

Covid-19 vs Retail & FMCG

Benieuwd? Schrijf u dan snel in voor de gratis webinar ‘Covid-19 vs Retail & FMCG'. Afspraak op 14 april om 16 uur. 

Klik hier