Carrefour gaat de overgenomen Franse Dia-winkels omvormen tot Carrefour-winkels van de formules City, Contact en –afhankelijk van de grootte- Market. Dat heeft Plassat gezegd op een ondernemingsraad bij Erteco, het moederbedrijf van Dia, schrijft Linéaires.

Carrefour kocht in 2014 Dia Frankrijk, een noodlijdende hard discounter die over een uitgebreid winkelpark beschikt. Dat Carrefour de 800 overgenomen winkels zou gebruiken om het eigen enseigne te versterken leek logisch, en wordt nu ook bevestigd door de verklaringen van Plassat. Hij gaf op een ondernemingsraad bij Erteco voor het eerst inzage in de plannen van Carrefour voor Dia.

Ten eerste wil de CEO de bestaande winkels opknappen, waar hij de komende twee jaar een budget van 65 miljoen euro voor uitgetrokken heeft. De bedoeling is dat de winkels overgaan naar het Carrefour enseigne, meer bepaald naar de proximiteitsformules City, Contact en, voor de grotere winkels, Market. Wat er met de slecht draaiende verkooppunten zal gebeuren, is voorlopig nog niet duidelijk.