Vente-Exclusive.com (binnenkort Veepee), het grootste Belgische online flashsalesplatform, kan terugblikken op mooie resultaten in België voor het boekjaar 2018. Het afgelopen jaar was goed voor een recordomzet van bijna 200 miljoen euro, een stijging van 17% ten opzichte van 2017.

“Dankzij ons businessmodel kunnen we Belgen het hele jaar door mooie deals van topmerken aanbieden in diverse categorieën: mode, kids, home & deco, reizen…”, verklaart Tobias Tousseyn, countrymanager van België en Luxemburg. 

Stijging Vente-Exclusive.com gaat tegen de trend in

Zoals de BeCommerce Market Monitor van 2018 al aangaf, neemt de populariteit van e-commerce jaar na jaar toe in België en was in 2018 goed voor een marktaandeel van 18% van de totale bestedingen. “De sterke omzetstijging van Vente-Exclusive.com is echter een uitzondering op de groeivertraging die zich in de sector aftekent: in België nam de omzet van e-commerce in 2018 slechts met 6% toe, terwijl er in 2017 nog een groei van 17% was”, verduidelijkt het bedrijf.

“Vente-Exclusive.com groeide in 2018 onafgebroken en haalde absolute verkooprecords in de laatste maanden. Ons shopping-communityplatform bereikte de kaap van ruim 3,6 miljoen Belgische leden, aan wie we meer dan 6 miljoen producten hebben verkocht. We zetten alles op alles om de optimale online shopbeleving te kunnen bieden aan onze klanten. Zo slaagt onze app er bijvoorbeeld in om ruim 70% van onze traffic te genereren. Naast het aanbieden van nieuwe merken in onze belangrijkste categorie mode, speelt ook de verbreding van onze categorieën een grote rol in deze groei”, vervolgt Tobias Tousseyn.

Sterke internationale e-commercespecialist

Met 400 rechtstreekse medewerkers in België is Vente-Exclusive.com de belangrijkste e-commercewerkgever van het land. Eind vorig jaar verhuisde het bedrijf naar een groter kantoor in Vorst om een antwoord te kunnen bieden aan het groeiend personeelsbestand.

“Vente-Exclusive.com kan mee profiteren van deze internationale schaalvergroting. Alle expertise, strategieën en learnings binnen de groep zorgen ervoor dat we ons continu kunnen blijven ontwikkelen en versterken, op alle vlakken: van IT tot logistiek, HR en alle uitdagingen waar onze sector voor staat. Voor flashsales kunnen we de meer dan 7.000 partnermerken van de groep nu ook introduceren bij onze Belgische leden”, onderstreept Tobias Tousseyn.

De cijfers van de internationale Vente-Privee Group scoren eveneens positief. In 2018 groeide het bedrijf met 12%, goed voor een totale omzet van 3,7 miljard euro. Die resultaten zetten het bedrijf in de top 5 van e-commercebedrijven in Europa. In totaal werden er 120 miljoen producten verkocht aan 72 miljoen leden.

Belgen groeien door naar topfuncties

De toenemende synergie binnen de internationale groep leidt tot nieuwe functies en bijgevolg ook tot nieuwe kansen voor Belgisch talent. Zo groeit Peter Grypdonck, tot voor kort CEO van Noord Europa door naar de functie van COO op internationaal groepsniveau. Karen Plessers volgt hem op als CEO en wordt zo verantwoordelijk voor de operaties in de Benelux, Duitsland, Denemarken en Oostenrijk. “We geven hiermee een belangrijk signaal aan al onze werknemers”, zegt Tobias Tousseyn. “Het maakt niet uit van waar je werkt. Wat telt zijn je talenten en de drive om ervoor te gaan.”