- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tesco heeft vandaag twee nieuwe cijfers bekend gemaakt. Ze hebben te maken met de Big Price Drop operatie. De groep maakt duidelijk dat sinds de start van deze operatie, het niveau van de voedingsinflatie met bijna de helft is gedaald.
Tesco had de Big Price Drop eind september aangekondigd na een investering van 500 miljoen pond. De klanten kunnen erdoor genieten van een voordelige prijs op meer dan 3000 dagdagelijkse producten zoals brood, melk of fruit. Na amper drie weken, kon Tesco reeds opmerken dat er elke week ongeveer een miljoen extra transacties werden uitgevoerd door consumenten van courante producten. Meer dan 10 miljoen Clubcard klanten konden onder andere genieten van deze actie.
De consument heeft bijvoorbeeld wekelijks 370000 pond bespaard op enkel deze producten: hele kip, aardappelen Maris Piper en tomatensalade.
Sinds kort heeft Tesco een nieuwe applicatie gelanceerd op Facebook. Hun klanten kunnen er stemmen op het product dat ze het meest in prijs verlaagd willen zien. De meest populaire producten zullen worden toegevoegd aan de Big Price Drop.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?