De gloednieuwe en uiterst succesvolle virtuele supermarkt van Tesco in een metrostation in Zuid-Korea krijgt nu al een Europees vervolg. Ook consumenten in het Verenigd Koninkrijk zouden binnenkort op weg naar huis hun dagelijkse boodschapen kunnen doen. Home Plus, waarmee Tesco in Zuid-Korea opereert, opende onlangs een virtuele suermarkt in Seoul. Op de muren hingen posters met daarop schappen met producten. Consumenten kunnen de afgedrukte QR-codes scannen met hun smartphones, waarna ze de boodschappen thuis ontvangen. De omzet van Home Plus zou daardoor met 130 procent zijn gestegen. Ook in Zuid-Korea wordt het concept binnenkort uitgebreid.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?