SPAR Lambrechts opende in Helchteren een buurtwinkel die een nieuwe concept voorstelt aan de zelfstandige franchisehouders. Helder, elegant en met oog voor alle trends in de hedendaagse foodretail: het is een uitstekende inspiratiebron voor alle zelfstandige partners van het Limburgse merk. Een rondleiding met foto’s, in het gezelschap van commercieel directeur Manu Suffeleers.

De pandemie en de maatregelen wegen voor velen zwaar, maar zetten geen rem op de zin voor initiatief bij de voedingsretailers. In ons vorige magazine presenteerden we al ‘Louis’, het nieuwe concept van Louis Delhaize dat in Ertvelde op een oppervlakte van 520 m2 ontwikkeld werd. Deze keer is het de beurt aan SPAR Lambrechts om een gloednieuw concept voor te stellen, op een oppervlakte van 600 m2 in Helchteren, op een vijftiental kilometer van Hasselt. De Limburgse keten heeft de kans gegrepen om een totaal nieuwe winkel te bouwen, gelegen aan de rand van een belangrijke weg, in een omgeving die niet direct verzadigd is, sinds een Carrefour Market er de deuren sloot. Dat laat de lokale inwoners toe om te kiezen tussen een Colruyt in het noorden en andere winkels die in het zuiden, meer bepaald in Houthalen, liggen. Maar het is niet alleen die commerciële logica die ervoor zorgde dat SPAR Lambrechts het project neerpootte. “We willen onze zelfstandige ondernemers tonen hoe wij winkels zien en hen inspireren”, zegt Manu Suffeleers, commercieel directeur van SPAR Lambrechts. En de winkel maaktduidelijk dat er heel goed over nagedacht werd.