Rewe
Exclusief
Rewe
De Duitse supermarktketen Rewe heeft na een testfase een nieuwe kassavrije winkel geopend voor het grote publiek in Hamburg, zo maakte het woensdag bekend. Volgens de keten is het de grootste winkel in Europa die is uitgerust met "Computer Vision" technologie.
Met een verkoopoppervlak van meer dan 1.200 vierkante meter en een assortiment van ongeveer 20.000 artikelen is de nieuwe Rewe supermarkt in Hamburg de grootste in Europa die is uitgerust met "Computer Vision" computer vision technologie, ontwikkeld door het bedrijf Trigo, aldus de Duitse retailer in persbericht. "Met REWE Pick&Go worden aankopen veilig en met weinig gegevens geregistreerd dankzij state-of-the-art camera- en sensortechnologie en, indien gewenst, automatisch geteld na het verlaten van de winkel zonder langs de kassa te gaan", legt de keten uit, eraan toevoegend dat het systeem ook de servicebalies (slagerij, delicatessenzaak, zuivel, enzovoort) omvat, wat een primeur is. In totaal hebben klanten vier manieren om hun aankopen te betalen: zonder kassa, met behulp van Pick&Go via een app; door te scannen en te betalen bij de self-checkout terminal; met behulp van Computer Vision zonder te scannen bij de self-checkout terminal; of met behulp van een traditionele kassa. De Duitse winkelgigant heeft al verschillende andere 'Pick & Go'-filialen open voor het grote publiek in Berlijn, Düsseldorf, Keulen en München, terwijl er nog een wordt voorbereid in Hamburg.
Zoals het Israëlische bedrijf op zijn website uitlegt, is Trigo een kunstmatige intelligentie computer vision bedrijf dat samenwerkt met internationale retail en logistieke klanten. Naast Rewe werkt Trigo ook samen met Netto, Auchan, Aldi en Tesco. Volgens het bedrijf stellen zijn oplossingen retailers in staat om veel van hun uitdagingen op te lossen, zoals verliespreventie, winkelbeheer, het verbeteren van de ervaring van klanten en werknemers, het ontwikkelen van autonome winkels, enz.
De technologie van Trigo uitgelegd in een video:
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?