Q8
Exclusief
Q8
In samenwerking met de Deense foodtech start-up Noahs, wil Q8 een soort ‘spotify voor eten’ in 75 van zijn tankstations in België en Luxemburg lanceren. Het concept vervaagt de grenzen tussen horeca en retail, maar ook tussen fysieke winkels en webshops.
Dankzij deze nieuwe digitale foodmarket, waaraan een compacte ‘smart kitchen’ verbonden is, kunnen klanten niet alleen verschillende soorten kant-en-klare gerechten zoals taco’s, pizza en hamburgers bestellen, maar ook hun boodschappen van de shop. En dit zowel aan kiosken in het station, als online. De eerste van vijf piloot-stations opent dit najaar in het Luikse Herstal. De bedoeling is om dat aantal "heel snel" uit te breiden naar 75. “Bij Q8 in Denemarken is dit al een groot succes: stations met dit concept zagen hun retailinkomsten bijna verviervoudigen in amper 6 maanden”, vertelt Sarah Pillen, shop & retail performance manager bij Q8.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?