Pieterjan Nuitten, business unit manager van Jims, is één van de sprekers tijdens Gondola Day op 25 mei. Gondola geeft alvast een kleine preview van wat u kan verwachten. Een gesprek met Pieterjan Nuitten.

Waarom koopt een retailer als Colruyt Group een fitnessketen als Jims?

We denken niet meer puur transactioneel. We focussen niet enkel op het boodschappenmandje en boodschappen doen, maar bekijken de consument in zijn hele levensstijl. We zetten de versnelling in door vanuit een ecosysteem te denken om de consument te helpen in de zoektocht naar een gezonde levensstijl. De link tussen voeding en beweging is hierin cruciaal. We bouwen dus een ecosysteem rond de retailer met de bedoeling om de consument gezonder te maken.

Hoe pakken jullie dat aan?

Via simplify – empower – connect. We willen het leven van de consument gemakkelijker maken door een verhoogde convenience aan te bieden (simplify). Daarnaast willen we hem in zijn kracht zetten met de nodige tools, zodat hij zelf kan beslissen hoe hij zijn leven wil aanpakken (empower). Tot slot willen we de consumenten stimuleren om in verbinding te gaan met elkaar, Colruyt Group en de maatschappij (connect). We zetten daarvoor alle merken van Colruyt Group aan het werk om de klant beter te begeleiden in het vervullen van zijn noden.De synergieën tussen de merken zijn belangrijk en communiceren we nu ook meer dan ooit naar de consument.

Hoe past Jims in dat verhaal?

Colruyt Group zet enorm in op het uitbouwen van een gezondheidstak. De investering in NewPharma, de grootste online apotheek met vitaminen en voedingssupplementen is hier een voorbeeld van. Als grootste retailer weten we qua voeding al veel over de Belgische bevolking. Maar als je gezond wil worden, draait dat om meer dan voeding. Dat gaat ook over beweging, mind & stress, slaap … Als we de Belg willen helpen in zijn zoektocht naar een gezonde levensstijl, moeten we hem ook helpen qua beweging. De link tussen voeding en beweging is zeer belangrijk. Dat heeft alles te maken met gezondheid en hier komt Jims dus in het verhaal. 

Heb je concrete projecten die die synergieën aantonen?

Moving Moms is een project met pre/postnatale begeleiding waarmee we zwangere vrouwen begeleiden op het vlak van beweging en voeding. Als vrouwen blijven sporten tijdens de zwangerschap, is dat goed. Dat bevordert de zwangerschap en het herstel nadien, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Via de Colruyt Academy geven we informatie over het veranderende voedingspatroon van het gezin en via Dreambaby helpen we om de geboortelijst te maken.

Ook andere doelgroepen willen jullie bereiken. Kan je daar nog een voorbeeld van geven?

Iemand die obees is, geven we een trainingsschema in onze fitness. We testen nu ook voedingsschema’s en linken die met Collect&Go. Wij dromen ervan om de boodschappen te doen terwijl de klant aan het sporten is. Zo maken we het leven van de klant makkelijker en ontzorgen wij hem (simplify). Met onze voedingsmerken kunnen we daar een antwoord op bieden. We begeleiden ook diabetespatiënten doorheen onze merken. Verder bereiken we ook de wielertoeristen via onze fietsspeciaalzaak Bike Republic. De wielertoeristen - die tijdens de zomer gaan fietsen - kunnen wij dan helpen met blessurepreventie in onze fitness. Ze kunnen zich tijdens de wintermaanden bijvoorbeeld in onze spinningzalen voorbereiden.

Matthias Vanheerentals

Gondola Day

Pieterjan Nuitten is één van de sprekers op Gondola Day op 25 mei. Schrijf u in voor het evenement!

Klik hier!
Gondola Day