E-commerceplatform Secret Sales is vanaf vandaag actief in Nederland en België. Het bedrijf, dat retailers en merken de kans geeft voorraden op overschot rechtstreeks aan klanten te verkopen, staat aan de start van een Europese uitrol.

Secret Sales is een digitaal platform dat merken en retailers de kans geeft hun supplychain- en voorraadsystemen digitaal te beheren en via die weg rechtstreeks aan klanten te verkopen. “Zo kunnen ze de voorraad het hele jaar door efficiënter beheren, waardoor de voorraadverloop en -kosten worden verminderd, de omzet stijgt en de marges toenemen”, zo zegt het bedrijf in een persbericht. Op het platform zijn 450 merken te vinden, waaronder mode-, beauty- en woonmerken, met kortingen tot 70%. Er is ook tweedehandskledij te vinden.

CEO Chris Griffin: “Secret Sales biedt merken een duurzame manier om afgeprijsde voorraad te verkopen, en het overkoepelende thema van verantwoord ondernemen spreekt consumenten in Nederland en België zeker aan. De twee landen zijn een logische keuze voor onze eerste fase van uitbreiding in Europa. Onze marktplaats pakt de universele uitdagingen van de detailhandel aan en biedt een schone en winstgevende oplossing voor de lange termijn. We creëren een nieuwe cultuur rond het bieden van korting.”

De uitrol in Nederland en België is de eerste stap van Secret Sales in Europa. Het platform wil de komende jaar de groei in nog eens twaalf Europese landen versnellen, aldus het bedrijf in het persbericht. “Het doel is om het grootste platform voor discountmode in Europa te worden.