
iStock
iStock
King Jouet behaalde een omzetgroei van 6,5% in september 2024 en een stijging van het marktaandeel van 0,2%. Een groei die te danken is aan het segment voor volwassenen.
Het is ongebruikelijk om groei- en verkoopcijfers voor slechts één maand te delen, maar King Jouet wil zich onderscheiden in de aanloop naar de feestdagen, een belangrijke periode voor deze specifieke sector. Nog voordat het officiële seizoen begint, kondigt King Jouet al aan dat het op de goede weg is. In september 2024 realiseerden de winkels van de retailer een groei van 6,5%. Zijn marktaandeel steeg ook met 0,2% en “het bedrijf blijft op koers voor de vooropgestelde groei van het marktaandeel met 0,3% tegen eind december”. Tot de producten die deze groei aandrijven behoren speelgoed voor volwassen verzamelaars en hobbyisten en de categorie 'kingdults'. Het doel van het merk is om in 2025 15% van de totale omzet uit dit segment te halen. Dit segment vertegenwoordigt momenteel ongeveer 12% bij King Jouet in België, wat hoger is dan het oorspronkelijke doel van 9%. In de winkels heeft het Kingdults-segment tussen 20% en 30% meer ruimte veroverd in elk filiaal.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Interview met Dietrich Heumann (COO bij TEDi): “Het volstaat niet om een discounter te zijn om succesvol te zijn”
Interview met Pascal Niclot (voorzitter bij APLSIA): “Stop de waanzinnige wedloop om steeds meer winkels te openen”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?