Jysk
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Jysk
Jysk zette sterke resultaten neer in het boekjaar 2023/24: de omzet in België overschreed voor het eerst de kaap van 100 miljoen euro. Ook het bedrijfsresultaat steeg met 53,6%. Zo blijkt uit de jaarresultaten die het bedrijf zopas bekendmaakte.
Jysk heeft er een goed jaar opzitten. Uit zijn resultaten voor het boekjaar 2023/2024, dat liep tot en met augustus 2024, blijkt namelijk dat de omzet in België met maar liefst 13,5% steeg tot 100,6 miljoen euro. Een nieuwe mijlpaal, zo klinkt het bij het bedrijf. Ook het bedrijfsresultaat nam toe tot 5,3 miljoen euro, goed voor een stijging van maar liefst 53,6%. De keten profiteerde het afgelopen boekjaar onder meer van investeringen in verdere prijsverlagingen. Ruim de helft van de populaire producten van de Deense woonwinkelketen werd in prijs verlaagd. Frank Christant, country director van Jysk België, Frankrijk en Nederland, is erg tevreden met de resultaten van de Belgische winkels. “Het blijven onzekere tijden, maar wij staan er als organisatie goed voor. We zijn het nieuwe boekjaar in België ook weer uitstekend begonnen. We blijven ons focussen op onze langetermijnstrategie en het realiseren van duurzame groei”, vertelt Frank Christant. “Binnenkort openen we trouwens nieuwe winkels in Diest en Drogenbos."
Maar niet enkel in België gaat het de keten voor de wind. Ook op internationaal niveau zet de keten enkele mooie resultaten neer. Zo steeg de omzet met 7,6% toe tot 41,4 miljard Deense kronen (5,6 miljard euro). Het bedrijfsresultaat groeide met 12% tot 4,43 miljard Deense kronen (594 miljoen euro). De keten opende het afgelopen boekjaar 137 nieuwe winkels, waaronder 6 in België, en verwelkomde een recordaantal van 11,9 miljoen nieuwe klanten. In totaal heeft de retailer 3.400 winkels verspreid over 48 landen en daar komt volgend jaar ook nog een nieuw land bij: Marokko.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?