
-
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
-
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
-
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Carrefour Group heeft de resultaten van het eerste kwartaal van 2013 gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de omzet van de groep met 1,4% is gestegen tot 20,83 miljard euro (exclusief benzinestations). In Frankrijk en Zuid-Europa gaat het niet goed, maar in België steeg de verkoop met 3,1%.
In Frankrijk vallen de verkoopscijfers met 1,4% terug zonder de benzineacitiviteiten van de groep, vooral door de slechte resultaten van de hypermarkten (-2,9%). In de rest van Europa begint Carrefour de effecten van de crisis te voelen, vooral in het Zuiden. Zonder Frankrijk is er ook recordwinstdaling in Europa van 3,6% (uitgezonderd tankstations). Een opmerkelijke uitzondering daarop is België waar de groei verdergezet wordt (+3,6% zonder overnames en wisselkoerseffecten en 3,1% vergelijkbaar).
De sterke daling van de verkoop in Zuid-Europa (-5,8% in Spanje en -6,5% in Italië) werd gecompenseerd door de goede cijfers in Latijns Amerika.De mooiste resultaten zijn echter voor Argentinië, met een stijging van 23% tegen constante wisselkoersen en 14% organische groei. Ook in China lijkt het tij te keren (+2,3%), na een daling van 3,1% in het laatste kwartaal van 2012.
De groep telt momenteel 10.036 winkels wereldwijd.
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?