Lidl zet zijn opmars in Nederland verder. Uit het grootschalige Consumentenonderzoek van Deloitte blijkt dat bijna de helft van onze Noorderburen in 2013 een Lidl bezocht, en dat de discounter voor 13% de voornaamste supermarkt is.
De meest bezochte Nederlandse supermarkt is nog steeds marktleider Albert Heijn (68%), maar Lidl staat wel op nummer twee (37,1% in 2013). Bovendien is Lidl steeds vaker de “primaire supermarkt” van de Nederlanders. 13,3% zegt regelmatig een vestiging van de discounter te bezoeken als vaste klant. Een stijging van een kwart ten opzichte van 2012, toen nog maar 10,7% Lidl zijn vaste winkel noemde. Enkel AH (28,3%) en Jumbo (14,9%) doen hier beter.
Naast Lidl, dat de laatste jaren fors inzette op vers, groeit ook Aldi. De hard discounter is voor 5,1% van de Nederlanders de primaire winkel, ten op zichte van 4,1% vorig jaar.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?