De Belgische bakkerijgroep La Lorraine heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug. De groep maakte meer winst dankzij een sterke groei in Centraal-Europa.
De omzet (273 miljoen euro) van La Lorraine bleef in het eerste halfjaar stabiel, maar het bedrijf wist de winstcijfers wel op te krikken van 13,7 miljoen euro naar 17,6 miljoen euro. Ook de nettowinst steeg: van 7,9 miljoen euro naar 8,7 miljoen. De ebitda (de operationele kasstroom) ging van 30,8 miljoen euro naar 36 miljoen. Een verbetering van 17%, die vooral te danken is aan de goede resultaten in tweede ‘thuismarkt’ Centraal-Europa en de investeringen in het verbeteren van productieprocessen. Zo kondigde CEO Guido Vanherpe in april aan dit jaar aan 70 miljoen extra te investeren in de Europese fabrieken van zijn bedrijf.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?