De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet zijn Europese expansie verder: het opent volgende week in Maastricht haar eerste Nederlandse winkel.

Medi-Markt landt in Nederland. Volgende week woensdag opent het in het Maastricht Shopping Center zijn eerste fysieke winkel in Nederland. Het is een nieuwe stap in de Europese expansie van de Belgische apotheek- en drogisterijketen, die eerder ook al in Luxemburg en Italië winkels opende. Het telt meer dan 160 winkels. “De Nederlandse consument is goed geïnformeerd en zoekt naar waarde en transparantie. Onze missie is niet alleen om een alternatief te bieden, maar ook om als pionier zowel deskundig advies als betaalbaarheid te combineren. Zo maken we gezondheids- en welzijnsproducten voor iedereen toegankelijk,” aldus Cédric Antoine, CEO van Medi-Market. Het aanbod in de Nederlandse winkel bestaat uit producten voor hygiëne, verzorging, beauty, voeding en diëten. Specifiek voor de Nederlandse markt zijn er merken als Lucovitaal en Roter. Dankzij de ligging op het drielandenpunt speelt Maastricht bovendien een strategische rol: de keten mikt op een internationaal klantenbestand. Medi-Market wil het Europees referentiepunt voor gezondheid en welzijn worden.