iStock
Exclusief
iStock
Belgische consumenten kopen bewust Belgische voedingsmiddelen en dranken. Uit een enquête bij 1.000 Belgen blijkt dat 72% van de ondervraagden bewust producten 'Made in Belgium' koopt om de Belgische economie te steunen.
Op vraag van de federatie van Belgische voedingsbedrijven voerde iVOX een onderzoek bij 1.000 Belgen om te weten te komen hoe zij Belgische voeding en dranken ervaren. Niet alleen steunt 72% van de ondervraagden bewust Belgische producten en de lokale economie, maar Belgische producten worden ook gewaardeerd om hun smaak, kwaliteit en duurzaamheid. "Dat is goed nieuws. Belgische producten kopen draagt immers bij tot een duurzame toekomst en 84% van de Belgen is het daarmee eens", reageert Fevia. Het gaat om klassieke Belgische producten zoals chocolade en bier, maar ook fruit en groenten, vlees en vleeswaren, brood, gebak en zuivelproducten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?