Supermarktketen Lidl gaat haar 75 verkoopmanagers in België uitrusten met iPads met eigen apps voor het winkelmanagement. “Een ware revolutie in de winkelwerking

, zegt de keten.

“Elke manager is verantwoordelijk voor vier tot vijf winkels. Om deze efficiënt te kunnen monitoren en te managen, hebben zij directe toegang tot de meest accurate gegevens nodig. Uit hun feedback en de praktijk is echter gebleken dat dit voor kort bepaald geen sinecure was omdat zij dagelijks tussen de vestigingen moeten pendelen en op een omvangrijke papieren administratie moesten terugvallen”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

De tablets geven de verkoopmanagers overal en altijd directe en toegang tot accurate winkelplannen en verkoopcijfers via eigen apps uit de Lidl App Store. Een WiFi-verbinding met de logistieke centra en het hoofdkantoor houden alle data up-to-date.

De investering moet komaf maken met de papieren administratie en meer ruimte scheppen voor coaching en management. “Met de iPads slagen we er in om de complexiteit binnen de retail duidelijk te structureren. Onze verkoopmanagers hebben alle actuele cijfers nu steeds bij de hand, wat hen beter in staat stelt om de juiste keuzes te maken. Om te managen. Dit is het managementinstrument van de toekomst, een ware revolutie”, klinkt het bij Lidl. De overschakeling naar iPads betekent ten slotte ook een enorme besparing van 5 ton papier per jaar.