Lidl en Ferrari zijn merken met inhoud, die trots en energie oproepen bij de Britse consument. De twee werden daarom uitgeroepen tot “meest begeerlijke” merken in het Verenigd Koninkrijk door het onderzoeksbureau Clean.
Zowel Ferrari als Lidl spelen een duidelijke rol in het leven van de consument en wekken positieve emotie en erkenning op, klink het. Dat Lidl naast Ferrari komt te staan is opmerkelijk. De supermarktketen is dan ook 80% aantrekkelijker geworden als merk, zegt de Brands Desire-studie, waar 60.000 Britten aan deelnamen. “Veel van de merken die dit jaar sterk gestegen zijn, deden dat omdat ze bewezen dat ze een merk met inhoud zijn in een cynische maatschappij. Wanneer iedereen cynisch is, scoren authentieke merken beter”, zeggen de onderzoekers.
De focus op kwaliteit en lage prijzen verklaren het succes van Lidl. Ferrari is dan weer het ultieme luxemerk.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?