Kazidomi, het e-commerceplatform dat gespecialiseerd is in biologische producten, heeft zijn website vernieuwd. Die weerspiegelt nu beter de nieuwe ambities van het bedrijf.

"Kazidomi versterkt zijn engagement voor een gezondere levensstijl met een website en consumentenervaring die volledig herdacht is”, kondigt het e-commerceplatform aan. Een van de opvallendste veranderingen is het feit dat de nieuwe site nu gericht is op het personaliseren van de klantenervaring. Via een filtersysteem is het mogelijk een catalogus samen te stellen die aansluit bij iemands wensen en gewoonten: vegetarische of veganistische producten, lactose- of glutenvrij, fair trade, enzovoort. Het aanbod wordt ook steeds meer veganistisch, aangezien de onderneming alle producten van dierlijke oorsprong uit zijn assortiment heeft verwijderd, op enkele uitzonderingen na.

Transparantie en advies

Kazidomi wil ook voldoen aan de nieuwe verwachtingen van zijn gemeenschap, die in België meer dan 20.000 leden telt, op het vlak van transparantie. Zo wordt het selectiehandvest, dat het gemakkelijker maakt om te begrijpen hoe Kazidomi het begrip "goed voor de gezondheid of voor de planeet" van zijn producten definieert, nu beter belicht. Bovendien wil de nieuwe website "van een eenvoudige e-shop naar een echt adviesplatform evolueren, dat rechtstreeks ontworpen is voor consumenten die een gezonde levensstijl willen aannemen", legt Kazidomi uit. "Een panel van experts zal binnenkort worden gemobiliseerd (...) In artikelen of recepten zullen trouwens de verschillende voordelen van de producten die op de site worden aangeboden worden toegelicht", aldus het bedrijf. Tot slot is er nu een gratis proefperiode van 30 dagen voorzien. Kazidomi werkt namelijk op basis van een bijdrage van 80 euro per jaar of 8 euro per maand. Volgens Kazidomi kan het dankzij deze formule tot 50% goedkoper zijn dan fysieke biowinkels.