Jumbo België is op zoek naar een Online Marketing Coördinator voor zijn Belgische afdeling, het liefst met kennis van het online medialandschap. Die zal onder meer instaan voor de online marketing strategie en het ontwikkelen, coördineren en lanceren van landelijke en lokale campagnes binnen de online kanalen (web, social media, …).

Jumbo is volop bezig met de voorbereiding van zijn komst naar België. Dat blijkt uit een nieuwe vacature die de Nederlandse retailer op zijn LinkedIn-pagina deelde. De supermarktketen is namelijk op zoek naar een Online Marketing Coördinator die het commerciële team van Jumbo België kan versterken. Die nieuwe werkkracht zal verantwoordelijk zijn voor de online marketing strategie, en het ontwikkelen, coördineren en lanceren van landelijke en lokale campagnes binnen de online kanalen (web, social media, …). Concreet is de Nederlandse keten op zoek naar gedreven medewerkers met een passie voor marketing, die minimaal drie jaar relevante werkervaring hebben, bij voorkeur in de retail, FMCG en food sector. Daarnaast moeten ze voldoende kennis hebben van het online medialandschap in ons land en liefst perfect tweetalig zijn.

“Kernactiviteiten zijn: het doorvertalen van de algemene online marketing kalender & plannen voor de grote thema’s naar de Belgische markt; het opstellen van het online plan & mediamix voor de lokale specifiek Belgische campagnes; het ontwikkelen van online content en het controleren van de kwaliteit ervan; het instrueren, briefen en aansturen van reclame- en mediabureaus en andere externe partijen; het optimaliseren en evalueren van de Belgische online marketingcampagnes en acties; het analyseren van relevante markt- en concurrentieontwikkelingen, het vaststellen van Onderhouden van de jumbo.be website met relevante content voor de Belgische klant.,..." zo staat te lezen in de vacature. 

De nieuwe Online Marketing Coördinator zal rapporteren aan de Commercieel Directeur België en zal bovendien nauw samenwerken met zijn Nederlandse collega’s om synergieën te realiseren.

De voorbereiding van Jumbo België zit duidelijk in een stroomversnelling. Zo maakte de retailer begin dit jaar nog bekend dat het op zoek was naar een ervaren vastgoedacquisiteur voor zijn Belgische vestigingen, richtte het bedrijf in maart de bvba Jumbo België op en werd Peter Isaac in juni aangesteld als de nieuwe managing director van Jumbo België. In augustus volgde dan het bericht dat de eerste contracten voor winkellocaties ondertussen getekend zijn, en nog geen maand later werd bevestigd dat er volgend jaar zeker zo’n 2 à 3 Belgische vestigingen zullen openen. In oktober werd duidelijk dat de eerste Jumbo-winkels in de stijl van zijn Foodmarkt-vestigingen zullen zijn en in november bleek dat het bedrijf op zoek was naar ervaren inkopers en categoriemanagers….What’s next?