De Franse warenhuisgroep Intermarché heeft in 2012 een omzet geboekt van 432 miljoen euro in zijn Belgische vestigingen, een groei van 6%. Tachtig van de tweeëntachtig Belgische winkels bevinden zich in Wallonië, waar ze goed zijn voor een marktaandeel van 5%.
In thuismarkt Frankrijk presteerde Intermarché met 20,6 miljard euro omzet een groei van 7,4%. Dat is iets beter dan rechtstreekse concurrent Leclerc (+7 %), maar heel wat minder goed dan uitdager Système U die 11% vooruitging. De laatste drie jaar is het verkoopcijfer van Intermarché in Frankrijk niettemin met 15% toegenomen en de supermarkt haalt er nu een marktaandeel van 14%. Dat is 1,3% meer is dan drie jaar geleden.
De groep ‘Le Groupement des Mousquetaires’, waar Intermarché deel vanuit maakt, boekte in 2012 een globale omzet van 39,1 miljard euro (+5,6%) en rekent voor dit jaar op een verdere stijging met 5% à 6%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?