Ikea start als eerste meubelretailer in België met live shopping. Een eerste sessie vindt plaats op 1 en 2 december.
Zoals we vorig week al aangaven is live shopping de trend van het moment en dat heeft ook Ikea begrepen. De Zweedse meubelgigant lanceert op 1 en 2 december zijn eerste live shopping-sessie, met als thema "dress your (winter)table”, ofwel: hoe ontwerp je je droomfeesttafel. "We hebben het live shopping-concept al in verschillende landen getest. In België wilden we meer contact leggen met onze klanten via verschillende kanalen: in de winkel, online, via de app sinds enkele maanden... en nu ook via live shopping-sessies", legt Carolien De Smit, country home furnishing & retail design manager bij Ikea België, uit.
Op termijn wil Ikea 4 keer per jaar een live shopping-sessie organiseren. “Dit is een eerste editie. We moeten afwachten hoe het loopt en wat het beste werkt, maar we willen het concept 4 keer per jaar invoeren om de 4 seizoenen te coveren door telkens een ander thema uit te werken“, verduidelijkt Carolien De Smit. Met deze live shopping-sessies wil Ikea inspiratie geven aan klanten, nieuwe collecties of nieuwe producten in de kijker zetten, maar ook extra uitleg geven bij meer technische producten, zoals bepaalde soorten verlichting of kussens.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?