
-
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
-
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
-
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
I ? Aldi, dat is de naam van een enigszins gekke tentoonstelling in het museum Wilhelm-Hack in Ludwigshafen. De kunst buigt zich hier over de discountcultuur door werken bijeen te brengen van 38 artiesten, onder wie Joseph Beuys, Sebastian Freytag en Felix Droese. De directeur van het museum legt uit: "Ludwigshafen is een stad die representatief is voor de goedkope distributie, maar de aldisering, dat wil zeggen het speuren naar de laagste kosten, is al heel lang een maatschappelijk verschijnsel dat in alle sociale klassen en ondernemingen is doorgedrongen. (...) Het is een zeer Duits fenomeen, vooral wat voeding betreft. De Duitsers behoren tot de Europeanen die het minst aan voedsel uitgeven en de concurrentie op de markt is zeer hevig."
Maar wat valt er te zien? Een winkelwagen die is overstroomd door een berg witte suiker, meer dan 2.000 vacuüm verpakte worsten die bezaaid over de vloer liggen, duizenden toastjes een vierkant van huisjes vormen, enz. Bekijk hier de video.
De tentoonstelling is tot 4 maart te bezoeken.
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?