GS1 BELGILUX FORUM 2012 OVER BRAND INTEGRITY EN DATAKWALITEITDe consument die vandaag meer wil weten over een product of een merk, zoekt dit op het internet. Beschikt hij over een smartphone en mobiel internet dan kan dit heel eenvoudig: hij installeert een gratis applicatie, scant de barcode van een product en de productinformatie verschijnt op zijn scherm. Maar krijgt hij wel correcte en volledige informatie te zien? Waar halen application providers hun gegevens vandaan? Hebben fabrikanten en retailers de B2C informatiestroom wel in handen? Studies, zoals het Capgemini Rapport ‘Beyond the label: Providing digital information consumers can trust’ en het GS1 UK ‘Mobile-Savvy Shopper Report’ tonen aan dat dit doorgaans niet het geval is. De consument die geconfronteerd wordt met foute informatie, verliest grotendeels het vertrouwen in het product.

FORUM 2012 wil deze problematiek ten gronde aankaarten. Trendwatchers en B2C experten Jean-Jacques Vandenheede (AC NIELSEN), Christian Floerkemeier (Mirasense), Nathalie Bekx (Trendhuis) en Kees Jacobs (Capgemini) maken ons wegwijs in de wereld van de online consument en geven hun visie over hoe de bedrijfswereld hierop moet reageren. Deelnemers zullen vernemen welk kader GS1 heeft ontwikkeld om betrouwbare data en aldus ‘brand integrity’ te garanderen. De presentaties worden aangevuld door live demonstraties op het virtuele GS1 schap en bij de talrijk aanwezige standhouders.

FORUM 2012 gaat door op dinsdag 13 maart 2012 van 9 uur tot 14 uur 30 in de Event Lounge te Brussel. Deelname is gratis, mits registratie.

Forum website – programma & inschrijving