Dat Colruyt een winkel van de vierde generatie opende in thuisstad Halle, kon u al lezen op deze website. Ondertussen hebben wij de winkel ook bezocht, en zijn we teruggekomen met een fotoreportage en kunnen we voor u oplijsten waar de grootste veranderingen gebeurd zijn.

InkomKlanten komen binnen door een automatisch schuifdeur in een aparte inkomhal met feloranje muur. De andere muren hebben een lichtgrijze kleur. De kartonnen dozen zijn naar binnen verhuisd.

Kleuren Het kleurenpallet van Colruyt is geëvolueerd van oranje naar licht grijs. De traditionele oranje rekken zijn nu licht grijs geworden. Hoewel het oranje meer dan ooit de kleur van Colruyt blijft, wordt de tint subtieler uitgespeeld om bijvoorbeeld promoties in de verf te zetten of informatie te signaleren.

KoelruimteEr komen twee aparte koelruimtes, die gescheiden worden door een luchtgordijn. De vroegere flappen zijn niet meer. In versmarkt 1 vind je de beenhouwerij (zie boven) en in versmarkt 2 liggen de groenten, fruit, kaas en zuivel. Bij de groeten- en fruitafdeling worden de onderste bakken vervangen door rolwagentjes.

De beenbouwerijDeze afdeling is het meest veranderd ten opzichte van de derde generatie Colruytwinkels. De beenhouwerij waar je met een bestelblad terecht kon is verleden tijd en werd vervangen door een koelrayon met voorverpakt vlees. Een sneller systeem dan het vorige, maar even origineel. Achter die koeltoog staan nog altijd beenhouwers, waardoor het contact met de klant niet verloren gaat en die ook nog bijkomende bestellingen kan plaatsen.Bakkerij In de nieuwe winkel kunnen klanten niet-gesneden brood kopen en zelf snijden in 1 van de 3 broodsnijmachines. Dit was een punt waarop de concurrentie tot voor kort voorlag op de retailer uit Halle.

Verlichting Vanaf nu wordt er LED-verlichting gebruikt, dat bespaart 30% van het lichtverbruik. Bovendien wordt de verlichting gerichter gebruikt door vooral de producten te belichten in plaats van de gang. Geen ladders De ladders in de gang verdwijnen uit de winkel, omdat er bovenop de rekken geen verkoopsproducten meer geplaatst worden. Etikettering De prijzen worden groter afgedrukt op de etiketten, wat beter leesbaar is. Zwart is de kleur voor normale prijzen, terwijl rood (op wit) een promotie aanduidt. Dat gaat niet met elektronische prijsetiketten, die niet aan de eisen van Colruyt voldoen. Kassa’s Zelfscanners haalt Colruyt niet in huis, onder meer om het klantencontact te behouden. De traditionele kassa’s blijven dus, maar deverkoopstands met kleine producten verdwijnen. Daar vinden klanten nu gerecycleerde kartonnen dozen terug voor 1 euro.

SchortenOok de outfit van het personeel kreeg een make-over. Ze krijgen een jasschort in de basiskleuren van Colruyt (lichtgrijs met oranje) en worden uitgerust met tablets.

Lees meer over de nieuwe generatiewinkel van Colruyt in het volgende magazine. Ontvangt u Gondola Magazine nog niet? Abonneer u dan hier!