Het plotse stilvallen van de horeca en evenementsector zorgt ervoor dat drankcentrales hun omzet gehalveerd zien. De online bestellingen stijgen tegelijk fors.
Het is Prik&Tik, de groepering van drinkcenters met 94 verkooppunten, die het nieuws brengt: de sector lijdt zwaar door het coronavirus. De winkels zijn wel degelijk open gebleven tijdens de crisis, maar hun verkoop is in elkaar gezakt doordat horecazaken dichtbij blijven en er ook geen evenementen zijn, goed voor de helft van hun volume.
De winkels blijven open voor de klanten, rekening houdend met de veiligheidsmaatregelen en door klanten elektronisch te laten betalen. Maar er verschijnen ook andere initiatieven, zoals het thuisleveren van drank, zoals de drankhandelaar van vroeger. Meer dan 20 winkels doen dat vandaag, gebruik makend van online verkoopmodules en leveringen zonder contact met de klant.
Terwijl de winkelverkoop lijdt onder het stilvallen van horecazaken, ziet de webshop prikentik.be zijn succes groeien. Zowel het aantal bestellingen als het gemiddelde bedrag dat uitgegeven wordt, stijgt. De vraag stijgt er vooral bij dagdagelijkse producten zoals water, frisdranken en zuiveldranken.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?