
-
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
-
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
-
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Deze zondag, 7 september, gaat in Antwerpen het nieuwe systeem voor zondagsopeningen van start. De winkels in de binnenstad mogen vanaf nu elke eerste zondag van de maand open zijn.
Eind vorig jaar raakte bekend dat het Antwerpse stadsbestuur het aantal zondagsopeningen fors wou uitbreiden. Daarvoor moest het stadscentrum erkend worden als toeristisch centrum, wat eerder dit jaar ook gebeurde. De handelaars zelf waren lang tegen, maar gaven hun bezwaren op. De economische noodzaak en de concurrentie van e-commerce overtuigden de Antwerpse winkelieren om akkoord te gaan.
Wettelijk gezien kunnen de winkels in het Antwerpse centrum nu elke zondag hun deuren openen, maar “Antwerpen is Open”, de promotiecampagne van het stadsbestuur, focust op de eerste zondag van de maand.
De eerste “officiële” koopzondag valt op 7 september, de eerstvolgenden op 5 oktober (wanneer Comeos ook Sunday Shopday organiseert), 2 november en 7 december. Elke koopzondag zal ook gelinkt zijn aan een thema. 7 september is dat bijvoorbeeld de start van het nieuwe schooljaar, 5 oktober de Groote Oorlog en Open Bedrijvendag. Er worden ook animaties voorzien in de winkelstraten.
Hoeveel winkels er effectief zullen open zijn, en hoeveel shoppers er naar de stad zullen afzakken zal zondag moeten blijken.
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?