Toen consumenten massaal protesteerden tegen de plannen van Colruyt om de naam Cara Pils te vervangen door Everyday Pils, besliste de retailer snel om de naam Cara Pils te behouden. De packaging zou wel veranderen, maar de consument mocht daar zijn zegje in doen en een keuze maken tussen 3 voorgestelde designs. Van de meer dan 11.000 stemmen ging bijna de helft naar… de oude verpakking. Het enige verschil met de vorige verpakking is dat het oranje Everyday logo vervangen is door het nieuwe Everyday logo.
Het was wel nipt, klinkt het. 48% koos voor de vertrouwde verpakking, maar 44% stemde voor een update van dat design. Het voorstel dat meer in lijn met de nieuwe Everyday-vormgeving lag, overtuigde amper 8% van de stemmers.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?