Delhaize is begonnen met een test waarbij klanten hervulbare waterflessen kunnen gebruiken. Het werkt daarvoor samen met Qanat, dat lokaal, gefilterd water levert.
Consumenten zijn op zoek om hun impact op het milieu te verlagen, stelt Delhaize in een persbericht. Plastic bannen uit hun winkelmand is daarbij een van de prioriteiten. Om die reden test de supermarkt een waterfontein in de winkel, met lokaal water geleverd door Qanat. Via deze test wil Delhaize bekijken of klanten deze service appreciëren en of dit verder kan uitgerold worden in andere Delhaize winkels. Deze waterfonteinen zullen 1,2 ton plastic per jaar per winkel besparen. Indien het project uitgerold zou worden naar alle supermarkten kunnen maar liefst 5 miljoen plastic flessen bespaard worden.
Qanat-water heeft een zoete smaak en wordt aangeboden in een platte of bruisende variant, geproduceerd door een uniek filtratieproces (met behulp van actieve kool en omgekeerde osmose). Het wordt vervolgens gerevitaliseerd door een ongeëvenaard proces dat is aangepast aan de behoeften van het dagelijks leven. Tijdens dit proces wordt veiligheid van het water gegarandeerd door strikte hygiëne die bij het navullen van de flessen gegarandeerd wordt.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?