Delhaize start in Sint-Lambrechts-Woluwe een pilootproject waarbij klanten warme en koude gerechten kunnen kopen in de eerste warme keuken van de supermarktketen, in samenwerking met Tastyoo. 

Delhaize Roodebeek biedt vandaag haar klanten de mogelijkheid om warme en koude gerechten te kopen via de eerste warme keuken van de supermarktketen. Dat gebeurt in samenwerking met Tastyoo, een start-up gespecialiseerd in kant-en-klare maaltijden. De nieuwe, warme keuken bevindt zich aan de ingang van de winkel zodat klanten ook zonder omweg hun warme en verse maaltijden zoals pizza, bereide Tastyoomaaltijden, pasta en ‘rescue’ soep kunnen kopen. Na 6 maanden wordt dit pilootproject geëvalueerd en indien positief bevonden uitgebreid naar andere Delhaizesupermarkten over heel België. “In een tweede fase zal het ook mogelijk zijn om online een bestelling te plaatsen en te betalen. De klant zal de keuze krijgen om de maaltijd thuis te laten leveren of op te pikken in de supermarkt”, meldt Delhaize.

Convenience en flexibiliteit

De supermarktketen wijst bij de lancering van de warme keuken op de veranderende consumptiegewoonten, waarbij flexibiliteit en convenience centraal staan. “Delhaize wil met deze innovatie een antwoord geven op de huidige behoeften van de klanten in een stedelijke omgeving. We willen die klanten bedienen die op zoek zijn naar ultraverse, flexibele en handige maaltijdoplossingen. U merkt het - de retailsector evolueert snel en Delhaize wil de leiding nemen in deze revolutie”, zegt CEO Xavier Piesvaux. De Tastyoo keuken zal bemand worden door twee medewerkers die de hele dag door verse warme of koude maaltijden maken met seinzoensgebonden producten. 

Share of mouth

Met de warme keuken speelt Delhaize in op de groeiende versmelting van horeca en retail. Pierre-Alexandre Billiet, CEO van Gondola: “De strijd om de huidige voedselconsumptie draait om share of mouth. We kunnen ons in de komende maanden aan nog meer concepten verwachten die inzetten op innovatie. Tijdens de eerste maanden van 2020 en 2021 moesten retailers vooral focussen op dagelijkse leveringen in winkels, de sanitaire verwachtingen, enzovoort. Ondertussen kunnen ze opnieuw om op lange termijn denken. Het is best atypisch dat een Nederlandse retailer als Jumbo al een hele tijd geleden met keukens in zijn supermarkt innoveerde, terwijl de Belgische retailers, net gekend waren om hun bourgondische stijl en producten, dat nog niet deden.” 

 

Een greep uit het assortiment:

  • Pizza: keuze uit vijf soorten. De prijs varieert tussen €7,50 en €8,50.

  • Bereide Tastyoomaaltijden: keuze uit 2 opties die wekelijks veranderen naargelang het seizoen vanaf €7.

  • Pasta: keuze uit vier soorten pasta van het merk Bertagni die gecombineerd kunnen worden met vier sauzen gemaakt door Tastyoo. De prijs varieert tussen €5,50 tot €6,50.

  • Rescue soep: soep gemaakt van groenten die niet meer verkoopbaar maar wel consumeerbaar zijn voor €3.