Supermarktketen Delhaize heeft haar nieuwe slogan “Goed kopen, goed eten”gelanceerd, die voortaan de rode draad doorheen al haar acties zal vormen. Met deze slogan wil Delhaize haar positionering in de verf zetten: een kwalitatief assortiment, met producten voor alle budgetten.

“'Goed kopen'. Bij Delhaize kan de klant kiezen uit een ruim assortiment van kwalitatieve, gezonde, duurzame en lokale producten. Tegelijk genieten ze van correcte prijzen, sterke promoties en producten voor alle budgetten. 'Goed eten' verwijst naar de voedingsexpertise van Delhaize, naar tafelplezier en innovatie. De keten wil haar klanten inspireren en hen een gezellig moment met familie en vrienden  laten beleven.”, klinkt het bij de retailer. Delhaize benadrukt verder zijn uitgebreid en gevarieerd assortiment, en de kwaliteit en lage prijs van zijn huismerk.

Analyse: Een slogan in evenwicht

De keuze voor de nieuwe slogan laat uiteraard niets aan het toeval over. Zoals gewoonlijk, is elk woord gewikt en gewogen om perfect uit te drukken waar het enseigne voor wil staan. Missie volbracht in dit geval: de nieuwe slogan komt overeen met de verschuivingen die we de laatste maanden konden vaststellen bij Delhaize. De retailer staat al langer bekend om zijn expertise in vers, en zijn uitgebreid en verfijnd assortiment. In die mate, dat vijf jaar geleden dit imago een risico werd: het appelleerde te veel aan een bourgeois cliënteel en kwam te duur over voor de klanten die de discounters ontdekt hadden. Om te voorkomen dat de kloof met Colruyt te groot werd, besloot Delhaize het prijsimago op te krikken. De retailer zette in op prijsverlagingen, maar riskeerde zo zijn “historisch” klanten te verliezen en begaf zich op een terrein waar Colruyt en de harddiscounters heer en meester zijn. Wat we nu zien, is dus een terugkeer naar de basis: “goed eten”, maar dan zonder mensen uit te sluiten. “Goed kopen” focust niet enkel op de prijs, maar op verstandige keuze. De nieuwe slogan is daar een goed voorbeeld van. 

Lees ook: Delhaize België staat voor uitdagingen