Delhaize, Deliveroo en Takeaway.com hebben de handen in elkaar geslagen. Voortaan is het immers mogelijk om producten uit het Delhaize Fresh Atelier te bestellen en die via de bezorgplatformen aan huis te laten leveren. Op die manier wil Delhaize inspelen op de noden van gehaaste klanten, mensen die op zoek zijn naar evenwichtige en gevarieerde alternatieven, of klanten die geen tijd hebben.

1 jaar na de lancering van het nieuwe winkelconcept Delhaize Fresh Atelier, dat vooral inzet op snelle maaltijdoplossingen in de stad, zal het binnenkort mogelijk zijn om producten te bestellen uit het Delhaize Fresh Atelier-assortiment in Brussel en Antwerpen en die thuis te laten leveren via de platformen Deliveroo of Takeaway.com. Daarover bereikten de drie bedrijven samen een overeenkomst. Delhaize wil hiermee die klanten bedienen die gehaast zijn, die op zoek zijn naar evenwichtige en gevarieerde alternatieven, en die geen tijd hebben om hun kantoor te verlaten om boodschappen te gaan doen.

Proefproject

Concreet zullen vier Delhaize Fresh Ateliers in Brussel en Antwerpen worden uitgerust met een leveringsdienst die gedurende drie maanden wordt getest. Het principe van de dienst is eenvoudig: bestellingen worden geplaatst via de platformen van Deliveroo of Takeaway.com, afhankelijk van waar de winkel zich bevindt. De twee partners leveren met de fiets of scooter binnen een straal van ongeveer drie kilometer rond de Delhaize Fresh Ateliers. De bestellingen worden in de winkel klaargemaakt en afgeleverd op het afleverpunt dat de klant heeft gekozen. “Dat alles in één klik om tijd te besparen voor de meest drukbezette klanten”, verklaart Delhaize.

“We zijn zeer trots op deze innovatie die we vandaag in primeur kunnen voorstellen aan onze klanten”, vertelt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. ”Door de samenwerking met deze twee sterke partners kunnen we nog meer klanten bedienen en hen de lekkere en gezonde producten van Delhaize Fresh Atelier aanbieden waar zij zich ook bevinden. We komen hiermee letterlijk nog dichter bij onze klanten. En door dit te koppelen aan Nutri-Score integreren we ook nog verder het voedingslabel in het dagelijkse leven van de klant.”

Enkele producten met Nutri-Score A, B of C

Voor haar nieuwe leveringsdienst heeft Delhaize uitsluitend producten met een Nutri-Score A, B of C geselecteerd uit het assortiment van Delhaize Fresh Atelier (met uitzondering van de desserts) zodat er zo evenwichtige menu's kunnen worden aangeboden. Delhaize ziet immers veel toekomstmogelijkheden in de markt voor de levering van evenwichtige en volwaardige maaltijden. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld salades bestellen die naar eigen voorkeur worden samengesteld of kant-en-klaar zijn, wraps, broodjes, soepen, warme gerechten, desserts, fruitsalades (ook samen te stellen), en dranken. 

“Net zoals Deliveroo blijft Delhaize inzetten op innovatie om zo beter te kunnen antwoorden op de behoeftes van de klanten”, reageert Pierre Verdier, CEO van Deliveroo België. “Het partnership tussen Deliveroo en Delhaize Fresh Atelier combineert perfect het DNA van beide bedrijven, namelijk door te focussen op de klanten die gezonde, verse en kwaliteitsproducten zoeken. Dankzij deze samenwerking kunnen onze klanten genieten van een gevarieerde keuze, voor een klein of groot hongertje en dit op elk moment van de dag.”