Delhaize België is terug op de goede weg, met een omzet van 1,23 miljard euro in het derde kwartaal van dit jaar, ofwel een stijging van 1%. Ahold Delhaize behaalde dan weer een omzet van 15,8 miljard euro en steeg zo 3,6%.

Na enkele moeilijke jaren lijkt Delhaize, sinds begin dit jaar, terug op de goede weg. Delhaize België behaalde in het derde kwartaal van dit jaar immers een omzet van 1,226 miljard euro, goed voor een stijging van 1% (+0,6% tegenover dezelfde periode vorig jaar). Online groeide de webshop Delhaize.be met maar liefst 18% waardoor de omzet afklokte op zo’n 12 miljoen euro. De bedrijfswinst in België steeg dan weer met 0,2% tegenover vorig jaar tot 3,2%. Die verbetering is vooral te danken aan de verbeterde brutomarge dankzij synergieën.

Op groepsniveau behaalde Ahold Delhaize een omzet van 15,78 miljard euro (+3,6%). De e-commerce activiteiten stegen met 21,1% tot 667 miljoen euro. En die groei is algemeen zichtbaar. In Amerika nam de omzet met 3,2% toe tot 9,6 miljard euro en steeg ook de e-commerce omzet met 13% tot 185 miljoen. In Nederland wist de groep een stijging van 5,8% te verzilveren waardoor de omzet eindigde op 3,469 miljard euro. De Nederlandse e-commerce activiteiten leverden dan weer 447 miljoen euro op, ofwel een stijging van 25,2%. In Midden- en Zuid-Europa steeg de omzet tot slot met 3% tot 1,473 miljard euro.