SPAR Nederland heeft besloten te gaan samenwerken met Centric als het gaat om winkel automatisering en een centrale back office ondesteuning. Deze overeenkomst betreft alle SPAR winkels en een groot deel van de Attent winkels. In deze winkels wordt er zowel nieuwe software als nieuwe hardware geïnstalleerd én zal Centric bovendien instaan voor alle services en support. Ook heeft SPAR beslist haar intranetplatform te vernieuwen naar de nieuwe versie van Intrastore, met SharePoint als motor. SPAR koos voor de StoreWorld oplossing. Het centraliseren van alle backofficeonderdelen en het aanbieden van real-time informatie voor alle SPAR verkoopkanalen (webshop, kassa, …) waren belangrijke criteria om voor StoreWorld te kiezen. Naast de volledige StoreWorld Omnichannel suite, zal Centric eveneens het volledige kassa-hardware park vernieuwen, alsook alle support op software en hardware (break & fix) voor zijn rekening nemen.

SparNet 

Hier bovenop heeft Spar gekozen om - samen met Centric - de tweede generatie van SparNet verder uit te bouwen. SparNet is het communicatie- en collaboratie platform tussen SPAR Hoofdkantoor en alle winkels. Deze is tot op heden gebaseerd op Centric’s StoreWorld IntraStore. Centric’s toekomstvisie op IntraStore, waarbij Microsoft SharePoint als motor zal worden gebruikt, overtuigde SPAR om de volgende stap te zetten. Deze nieuwe aanpak zal SPAR toelaten om naast de bestaande verticale communicatie (hoofdkantoor-franchisers), ook vele andere opties (workflow, documentmanagement, taakbeheer, intranet en extranet, forum, …) toe te voegen aan SparNet.  

CEO België en Frankrijk Luc Lammens: “Dit is een grote en belangrijke deal voor beide bedrijven. We gaan een jarenlange samenwerking aan. We hebben de voorbije drie jaar ettelijke miljoenen euro’s geïnvesteerd in onze retailoplossingen. Hiervan plukken we nu de vruchten. Op de Equipmagbeurs in september in Parijs zullen we trouwens al deze nieuwigheden voorstellen.”