De Europese Unie heeft besloten zich te verdiepen in de rol van private labels om te bepalen of deze wel of niet de innovatie van merken bemoeilijken. De conclusie van het onderzoek wordt in de komende maanden gepubliceerd.
Volgens Joaquin Amunia, Competition Commissioner van de EU, is dit besluit het gevolg van tal van klachten. "We hebben meer gegevens nodig om deze klachten te kunnen beoordelen. Daarom hebben we besloten een grondig onderzoek uit te voeren om vast te kunnen stellen of de Europese consument die voedingsmiddelen koopt voldoende keuzemogelijkheden heeft om de innovatieve producten te kopen waar hij behoefte aan heeft.”In 2009 heeft de Europese Unie voor het eerst onderzocht wat de gevolgen van private labels zijn op het concurrentievermogen van de Europese voedselvoorzieningsketen. Hoewel de uitkomst in het begin negatief was, was de conclusie toch positief.Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?