Carrefour heeft afgelopen donderdag de resultaten gepubliceerd van het tweede kwartaal. De omzet van de Franse distributiegigant daalde met 0,3% naar 21,7 miljard euro en het concern ging gebukt onder verdere inkrimping van haar activiteiten in Frankrijk (-2,1%) en in Europa (-3,5%). Daarentegen werd in België, zoals gisteren voorspeld door de analisten, een lichte stijging van de omzet geboekt.
De groei in Latijns-Amerika (+6,9%) heeft de omzetdaling in Zuid-Europa gecompenseerd. Afgezet tegen vergelijkbare gegevens exclusief benzine, heeft Carrefour te maken met een daling van 1,3%. Het concern zag zijn omzet in Frankrijk dalen met 3,3%, in Spanje met 7,4% en in Italië met 4,3%.
In België boekte Carrefour in vergelijking met dezelfde soort winkels een omzetstijging 0,8% en daarmee werd de groei van het tweede kwartaal 2011 geconsolideerd (7,1%).
Afgezet tegen vergelijkbare gegevens bereikte de daling van de omzet in hypermarkten in Frankrijk 5,7% als gevolg van een daling van 5,8% in het eerste kwartaal. Het concern geeft geen enkele aanwijzing over te verwachte bedrijfsresultaat in het eerste halfjaar.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?