De distributeur heeft tijdens de eerste negen maanden van het boekjaar 2012-2013 (april-december) een omzet van 6,26 miljard euro gerealiseerd, ofwel een stijging van 6,1% ten opzichte van het voorgaande jaar. Op vergelijkbare basis, komt deze stijging uit op +6,4%.

Als slechts de detailhandelsactiviteiten in aanmerking worden genomen (Colruyt, Spar, Okay, …), stijgt de omzet met 5,1% tot 4,7 miljard euro. In de groothandels- en de foodservice activiteiten groeit de omzet met 7% tot 1,03 miljard euro.

De distributeur ziet in deze stijgingen de gevolgen van de onzekerheid van het economische klimaat waardoor de consument steeds kritischer en prijsbewuster wordt. Dit wantrouwen zou zich vertalen in een verandering van het koopgedrag.

Eind 2012 telde de food detailhandel in België 227 Colruyt-winkels, 86 OKay-winkels, 8 Bio-Planet-winkels en 61 geïntegreerde winkels in Frankrijk. Het enseigne DreamLand telde op haar beurt 48 non-food winkels in België en Frankrijk.

Colruyt voorspelt voor het gehele jaar 2012-2013 (einde: maart) een geconsolideerde nettowinst die in lijn is met de voorafgaande resultaten.