Colruyt voorspelt voor het boekjaar 2012-2013 een stagnatie van zijn nettowinst op 343 miljoen euro. De analisten rekenden op een winst van 358 miljoen. “Het lijkt een moeilijk jaar te worden, we zullen hard moeten werken en laten zien dat we creatief zijn”, benadrukt Jef Colruyt, de CEO van de distributeur. Reden: de crisis natuurlijk, maar ook de lastenverhoging, de concurrentie, de daling van het consumentenvertrouwen en van de koopkracht. Het marktaandeel van de harddiscounter zou daarentegen een nieuw record bereikt hebben: 25,2%. De omzet is met 7,8% gestegen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?