Colruyt Group biedt vanaf januari 2022 als eerste Belgische werkgever een in-house postgraduaat Digitale Marketing aan, in samenwerking met VIVES Business School. Bedoeling is eigen werknemers verder te laten specialiseren in digitale marketingcommunicatie.

Werknemers van Colruyt Group kunnen vanaf januari volgend jaar een parktijkgerichte opleiding digitale marketingcommunicatie volgen die 108 lesuren omvat en georganiseerd wordt in samenwerking met VIVES Business School. Colruyt Group gelooft naar eigen zeggen dat (bij)leren deel uitmaakt van de loopbaan, en dat het mensen zo laat groeien, zowel op persoonlijk vlak als in hun job. De Belgische retailgroep wil met de recent opgerichte Marketing Academy blijvend inzetten op dergelijke opleidingen op maat van de eigen marketeers.

Liesbeth Sabbe, HR Directeur Colruyt Group: “We geloven heel sterk in het groeipotentieel van onze mensen. Wie vandaag aan zijn loopbaan begint, zal waarschijnlijk nog een aantal keer van job veranderen. Deels bewust als carrièreswitch, maar deels ook omdat jobs er totaal anders gaan uitzien. Die evolutie wordt nog versneld door zaken als Artificial Intelligence, 5G, (big)data en zelfs corona. Als organisatie willen we inspelen op die veranderingen”.

De opleiding, met 10 uur on the job coaching, zoomt onder andere in op het slim uitbouwen van (digitale) marketingplannen en -strategieën, maken en interpreteren van digitale analyses, storytelling en nog veel meer. Katrien Cattoor, lector marktonderzoek, webdesign en digital marketing en programmacoördinator postgraduaat digital marketing bij VIVES/Brugge Business School: “Bij VIVES/Brugge Business School vertrekken we vanuit de noden op de arbeidsmarkt en van het werkveld om opleidingen voor professionals te organiseren in de uitbouw van hun loopbaan. We bieden een ideale mix van theorie en praktijk die direct inzetbaar is op de werkvloer.”