Colruyt breidt zijn bierassortiment uit met 16 Belgische craftbieren en gaat daarvoor een samenwerking aan met 9 kleine, onafhankelijke brouwerijen van over heel België. Op die manier wil de retailer jonge, lokale brouwers een hart onder de riem steken, en inspelen op de huidige biertrends.
De bierafdeling bij Colruyt is 99% Belgisch en omvat de belangrijkste biersoorten en -stijlen. “Als Belgisch retailer vinden we het belangrijk om Belgische brouwerijen te ondersteunen,” vertelt bierconsulent Jo Panneels. “Vandaar onze focus op Belgische bieren. Daarnaast zijn kwaliteit en vakmanschap de rode draad doorheen ons assortiment. En we kijken uiteraard naar de trends in de biermarkt. Vernieuwing is belangrijk want we willen onze klanten blijven inspireren.” In het segment van de genietbieren groeit Colruyt dubbel zo snel als de markt. Maar in die categorie was er nog een leemte. “Craftbieren maken een sterke opmars en dat puzzelstukje misten we nog in ons aanbod”, vervolgt Jo Panneels. “We blijven inzetten op onze expertise en de introductie van de craftbieren maakt daar deel van uit. Door hun grote klasse en lokale verankering passen deze bieren ook perfect binnen onze filosofie.“
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?