Bio-Planet, de biosupermarktketen van Colruyt Group, opent op 4 mei de deuren van haar eerste supermarkt in het centrum van een stad. En daar zouden er in de toekomst nog veel bijkomen. "Wij mikken op de opening van 3 nieuwe winkels per jaar, zowel in steden als in de nabijheid ervan,” aldus Bio-Planet.

Colruyt Group opent op 4 mei zijn eerste Bio-Planet midden in het Antwerpse stadscentrum. De winkel is gelegen aan de Oude Leeuwenrui, in de buurt van het MAS. Een opmerkelijke keuze, aangezien de supermarktketen zijn 27 filialen voorheen steeds aan de rand van de stad, langs drukke wegen, vestigde. "Met de komst van Bio-Planet naar de buurt rond het MAS beschikt centrum Antwerpen over een volwaardige bio-supermarkt in de stad met een volledig dagvers bio-aanbod en het breedste assortiment aan diverse bio- en ecologische producten. Bio-Planet bereikt hiermee actieve stedelingen op zoek naar gezonde en duurzame keuzes in hun buurt", klinkt het Bio-Planet.

Bio-Planet mikt met deze supermarkt zowel op klanten die grotere weekboodschappen doen als op consumenten die frequent kleinere hoeveelheden aankopen. Antwerpenaren vinden in de nieuwe winkel het gebruikelijke aanbod van 6.000 vegetarische, veganistische of bioproducten. Om het winkelcomfort en mobiliteit voor elk type consument te optimaliseren, zijn er bovendien parkeerplaatsen voor zowel auto’s als fietsen en motoren.

“Mensen raken steeds meer bewust van het belang van een evenwichtige levenswijze. Voeding is daar een belangrijk onderdeel van. Op dit vlak willen wij de klant inspireren en begeleiden. Voortaan bereiken we met Bio-Planet in Wilrijk en de nieuwe supermarkt aan het MAS beter ons publiek in het Zuiden én het Noorden van de stad,” aldus Jo Ghilain, business unit manager van Bio-Planet.

Dagverse marktbeleving in stadscentrum 

Centraal in de supermarkt staat het dagverse bio-assortiment van groenten en fruit, brood, vegetarische voeding, vlees, charcuterie en kaas. Om de beleving van dit aanbod en de diversiteit aan bio- en ecologische producten te versterken, zet Bio-Planet in op een continue vernieuwing van het assortiment. Zo worden consumenten uitgenodigd om nieuwe smaken en producten te ontdekken. 

“Onze nieuwe winkel aan het MAS is voor Bio-Planet een belangrijke nieuwe stap naar een aanwezigheid in het centrum van een stad. Wij kijken intussen uit naar andere geschikte locaties. Het vinden van de juiste ligging, oppervlakte en duurzame gebouwen in het stadscentrum is een uitdaging. Wij mikken op de opening van 3 nieuwe winkels per jaar, zowel in steden als in de nabijheid ervan,” besluit Jo Ghilain.