In het kader van zijn Act For Food-programma en in een poging om klanten beter te laten eten, breidt Carrefour zijn eigen vegetarische assortiment uit van 6 naar 19 referenties. Ofwel een verdrievoudiging van zijn bestaande gamma.

Het vegetarische assortiment van Carrefour bestond tot nu toe uit 6 referenties: 1 groenteschijven, 2 groenteballetjes, 2 mediterrane steaks, 1 nuggets. Maar dat gamma wordt nu verdrievoudigd. Zo voegt Carrefour 13 nieuwe referenties toe aan zijn vegetarische assortiment, waaronder smeerbare producten (vegetarische alternatieven voor martino, bereide américain, vleessalade),  bereide gerechten (veggie vol-au-vent, chili, bereide sauzen), maar evengoed alternatieven voor verse kaas en vleeswaren.  “Het ontwikkelde assortiment is trouwens goedgekeurd door een consumentenpanel (dat vlees consumeert)”, voegt Carrefour eraan toe.

Het nieuwe veggie-gamma biedt ook drie Bio en veganistische referenties: een smeerbare kaas als alternatief voor verse kaas; een plantaardige melk op basis van cashewnoten verkrijgbaar in 3 smaken: puur, kruiden en peper. 

Naast zijn eigen merk biedt Carrefour ook een breed vegetarisch assortiment dat dit jaar werd opgetrokken van 122 tot 134 referenties.