Breaking Carrefour stelt nieuw concept voor in Brussel: Carrefour City
- Het nieuwe concept opent op 18 december de deuren in Brussel
- De winkel wil de stedelijke consument aanspreken
- In het gamma zitten biologische en lokale producten en eigen merken
Exclusief
Carrefour opent in Brussel een nieuw soort winkel: Carrefour City. Het gaat om een nieuw soort stadswinkel die uitpakt met lokale en biologische producten en eigen merken.
Woensdag is in de voetgangerszone van Brussel een nieuwe soort winkel van Carrefour geopend. Op de Anspachlaan 15 opende Carrefour City zijn deuren. "Carrefour City" is een manier om aan te knopen bij de consumptiegewoonten van de stedelijke consument", aldus Carrefour. De winkel met een oppervlakte van 200 vierkante meter biedt biologische en lokale producten en eigen merken aan. In totaal zijn er 1.530 Carrefour-referenties en 480 Carrefour Bio referenties. Carrefour wil de stedelijke consument aanspreken met kwalitatief hoogstaande en milieuvriendelijke producten. Carrefour City bestaat al in Frankrijk en het is de vijfde soort winkel dat Carrefour in ons land heeft, na de Hyper, Market, Express en eerder dit jaar Carrefour Bio. Op dit moment is nog niet duidelijk hoeveel Carrefour City's er in ons land zullen geopend worden.
"Carrefour City is de concrete vertaling van de strategie van Carrefour België om te pionieren in nieuwe voedingsgewoonten en tegelijk ook een belangrijke rol te spelen in de ecologische en digitale transitie. Het concept is aangepast aan de stedelijke klant. Hij wordt ontvangen in een hedendaagse winkel, waar hij bijgestaan wordt met adviezen. Om de impact op de omgeving te beperken zijn een groot deel van de meubels in de winkel en in de restauratieruimte gerecycleerd." Het zero afval-doel is vooral aanwezig bij de non-food producten. Klanten kunnen hun eigen tassen, zakken en recipiënten meebrengen, maar er zijn ook alternatieven voor plastic zakken, zoals stoffen zakken of nieuwe zakken gemaakt van afval uit zee.
Het bio-gamma bevat een groot aantal producten in bulk, vers fruit en groenten en ook een bakkerij.
.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?