Carrefour opent in Brussel een nieuw soort winkel: Carrefour City. Het gaat om een nieuw soort stadswinkel die uitpakt met lokale en biologische producten en eigen merken.

Woensdag is in de voetgangerszone van Brussel een nieuwe soort winkel van Carrefour geopend. Op de Anspachlaan 15 opende Carrefour City zijn deuren. "Carrefour City" is een manier om aan te knopen bij de consumptiegewoonten van de stedelijke consument", aldus Carrefour. De winkel met een oppervlakte van 200 vierkante meter biedt biologische en lokale producten en eigen merken aan. In totaal zijn er 1.530 Carrefour-referenties en 480 Carrefour Bio referenties. Carrefour wil de stedelijke consument aanspreken met kwalitatief hoogstaande en milieuvriendelijke producten. Carrefour City bestaat al in Frankrijk en het is de vijfde soort winkel dat Carrefour in ons land heeft, na de Hyper, Market, Express en eerder dit jaar Carrefour Bio. Op dit moment is nog niet duidelijk hoeveel Carrefour City's er in ons land zullen geopend worden.

"Carrefour City is de concrete vertaling van de strategie van Carrefour België om te pionieren in nieuwe voedingsgewoonten en tegelijk ook een belangrijke rol te spelen in de ecologische en digitale transitie. Het concept is aangepast aan de stedelijke klant. Hij wordt ontvangen in een hedendaagse winkel, waar hij bijgestaan wordt met adviezen. Om de impact op de omgeving te beperken zijn een groot deel van de meubels in de winkel en in de restauratieruimte gerecycleerd." Het zero afval-doel is vooral aanwezig bij de non-food producten. Klanten kunnen hun eigen tassen, zakken en recipiënten meebrengen, maar er zijn ook alternatieven voor plastic zakken, zoals stoffen zakken of nieuwe zakken gemaakt van afval uit zee.

Het bio-gamma bevat een groot aantal producten in bulk, vers fruit en groenten en ook een bakkerij.

.

 

De lokale verankering is gegarandeerd door een selectie van lokale producten en een restauratieruimte met een aanbod van ontbijt over saladebar tot pizza's, sandwiches, soepen of vers fruit, die ter plaatse te consumeren of mee te nemen zijn.

 

Ook nieuwe technologieën en initiatieven ontbreken niet. Er is onder meer de fietslieveringsdienst Ship To, zelfbedieningskassa's of ook de mogelijk om de Nutri-Score van producten te controleren via de app van Carrefour.

 

Een goed ontwikkelde restauratieruimte

De restauratieruimte biedt een ruim aantal maaltijden die ter plaatse kunnen geconsumeerd worden in het Carrefour Café of meegenomen kunnen worden. De ruimte van 60 vierkante meter is gezellig ingericht en is ook van buitenaf zichtbaar om de aantrekkingskracht te vergroten. De restauratieruimte is een van de grote nieuwigheden bij Carrefour. Het profileert zich daarmee als een directe concurrent van Fresh Atelier, vorig jaar gelanceerd door Delhaize.