- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour verrast alweer: amper enkele uren nadat de retailer de eerste drive van België opende, werd in Wetteren een vernieuwde market geopend. In drie weken tijd kreeg de winkel, en daarmee ook het concept, een grondige make-over.
De market van Wetteren onderging een ware metamorfose, om het winkelen sneller en aangenamer te maken. Maar er werd niet zomaar een winkel gerenoveerd, het Carrefour market concept werd er zowaar geüpdatete. En die nieuwe generatie market legt de focus nog meer op vers. In de eerste plaats door versafdeling meer plaats te geven in de winkel. Verder wordt een nieuw kleurenpalet geïntroduceerd met muren in een warm beige, dat gecombineerd met elegante witte letters, en de subtiele verlichting, de shopper een goede indruk van rust en sereniteit. Het vernieuwde interieur geeft de winkel een zekere klasse, die aan de Engelse “countryside” doet denken.
De versafdeling is horizontaal georganiseerd, waardoor het overzicht goed bewaard blijft Er werden ook verschillende thematische “corners” geïnstalleerd : ‘tapas & more’, ‘saladbar’, ‘hobbykoks’, ‘home baking’, en binnenkort komt ook de ‘cocktailbar’ daarbij. In de groente- en fruitafdeling valt vooral de kerstomaten-formule op: de shopper kan zelf zijn eigen assortiment kerstomaten samenstellen.
Hoewel de vernieuwde winkel elegant is, werd ook de praktische kant niet vergeten. Zo is de bewegwijzering erg effectief. De promo’s zijn bijvoorbeeld duidelijk aangegeven op de gondola van de rayons, en verder zien we veel goed doordachte details die het winkelcomfort van de klant verbeteren. Zo voorziet Carrefour gratis wifi in de winkel, waardoor de klant naast de selfscan dienst ook met zijn eigen smartphone zijn aankopen kan inscannen.
In ons magazine van december kan u een uitgebreide analyse van het nieuwe market concept lezen. In afwachting alvast enkele foto’s van de winkel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?