Tesco en Carrefour hebben hun strategische partnerschap voor de aankoop van huismerken op lange termijn geofficialiseerd. De samenwerking gaat in vanaf oktober 2018.
Nadat de aankondiging er al kwam begin juli is het strategische partnerschap tussen Tesco en Carrefour nu ook officieel vastgelegd. Het akkoord gaat over strategische relaties met leveranciers en gezamenlijke aankopen van merkproducten en niet commerciële producten. De samenwerking zal telkens in een cyclus van drie jaar vastgelegd worden.
“Dit is een heel belangrijk akkoord, omdat het de aankoopexpertise van twee wereldleiders in de distributiesector verenigt. We zijn geografisch complementair en vertrekken van een gemeenschappelijke strategie. Het is een geweldige opportuniteit voor de commerciële ontwikkeling van onze twee merken en voor de service aan onze klanten. Het internationale samenwerkingsverband versterkt Carrefour en betekent een sleutelmoment in de uitvoering van zijn strategie”, onderlijnde Alexandre Bompard, CEO van de groep Carrefour, begin juli.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?