- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour gaat na amper 5 jaar stoppen met zijn discount huismerk ‘Carrefour Discount’. De 350 referenties zullen vanaf 2015 zonder logo verkocht worden.
Het merk werd in 2009 gelanceerd door toenmalig CEO van Carrefour Group Lars Olofsson, om zich te wapenen tegen de concurrentie van de hard discounters. Zijn opvolger Georges Plassat (CEO Carrefour Group) zag echter niet graag dat in het huismerk de link tussen Carrefour en discount wordt gelegd. De benaming "discount" komt niet meer overeen met de verwachtingen van de klant, klinkt het. Daarom zal het lage prijzen-merk voortaan zonder logo verkocht worden, zoals in de tijd van de witte producten.
Het Carrefour Discount-gamma wordt geleidelijk aan vervangen. Vanaf 2015 zou het merk uit de winkelrekken moeten verdwenen zijn, ook in België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?