Carrefour Group noteerde een totale omzetgroei van 8,4% op vergelijkbare basis in het derde kwartaal van 2020. “De beste prestatie in meer dan 20 jaar”, benadrukt Carrefour. Ook Carrefour België is op de goede weg: +5,3%.

Carrefour heeft zopas zijn resultaten voor het derde kwartaal van 2020 voorgesteld en die laten duidelijk zien dat het Carrefour 2022 plan zijn vruchten begint af te werpen. De omzet van de groep steeg met 8,4% op vergelijkbare basis, wat volgens de groep “de beste prestatie in meer dan 20 jaar is”. Brazilië is de markt met de meest spectaculaire groei: +26,0% op vergelijkbare basis, een resultaat dat te danken is aan een combinatie van factoren. Hypermarkten groeien daar twee keer zo snel als de markt, en een herpositionering van het non-food aanbod zorgt ervoor dat deze perimeter met +43,6% kan groeien.

Spanje en België sterkste stijgers in Europa

In Frankrijk steeg de omzet in het derde kwartaal met 3,8% op vergelijkbare basis. Niet slecht, al waren de beste leerlingen van de klas Spanje (+6,3%) en België. In ons land registreerde de keten een groei van 5,4% op vergelijkbare basis, zonder verdere details over de evoluties per formaat. "Carrefour blijft zijn marktaandeel vergroten, een beweging die begin van het jaar is ingezet. De groep blijft investeren in prijzen met de campagne 'Gezonde prijzen' die begin september werd gelanceerd", aldus Alexandre-Bompard, CEO van Carrefour Group.

Niet alle Europese markten waar Carrefour aanwezig is, profiteren echter van deze groei. In Roemenië blijft de omzet hetzelfde en Polen daalt met 1,4%. Het slechtste resultaat vinden we in Italië, waar de omzet met 8% wegzakt. Dat schrijft de groep onder mee toe aan de daling van het aantal bezoekers in de toeristische gebieden in het noorden van het land.